XXXV Pielgrzymka ZHR na Jasną Górę.

Zbiórka zaczeła się o godzinie 17.45 pod kościołem św. Herberta. Kiedy wszyscy byli gotowi i czekali na zastępowego Michała, okazało się, że zapomniał on o całym wyjeździe i trzeba było po niego dzwonić. Gdy Michał spakował się w 5 minut i był już gotowy, wszyscy pojechali. Na pielgrzymkę jechaliśmy 2,5 godziny. Po dojechaniu na miejce i apelu Jasnogórskim wszystkie hufce zebrały się przed Szczytem Jasnogórskim, gdzie w formie ogniska harcerskiego odprawiliśmy Drogę Światła.

Kolejny dzień pielgrzymki rozpoczęliśmy od mszy św. o 9.00, a następnie udaliśmy się na grę, która polegała na bieganiu, robieniu zdjęc fragmentom ewangelii i dziejów apostolskich. Po zakończeniu gry odbył się apel przed Pomnikiem J. Piłsudskiego po którym weszliśmy jako XXXV Pielgrzymka Harcerska na Jasną Górę do Kaplicy Cudownego Obrazu aby odnowić Akt Zawierzenia ZHR oraz pomoglić się wspólnie całym środowiskiem ZHR. Po całym wyczerpującym dniu odpoczywaliśmy w namiocie aż do czasu gdy dołączyły do nas harcerki z 6KDH „Żródło”, które chciały zobaczyć jak wygląda nasze tipi. W trakcie rozmowy z nimy staraliśmy się nauczyć je śląskiej godki. O godzinie 16:30 był kominek dla instruktorów i wędrowników w sali rycerskiej, a o 17:30 koncert współczesnej muzyki chrześcijańskiej Zespół „Ignis Ardens”, po którym poszliśmy na kolacje. O 21:00 rozpoczęliśmy Apelem Jasnogórskim czuwanie, które zakończyło się o około połnocy.

Pobudka była tym razem o 8:00, ale i tak większość była rano niewyspana. Po wybudzeniu się zjedliśmy śniadanie, zaczęliśmy się pakować i składać namiot.
Po tym wszystkim spakowaliśmy plecaki do aut i udaliśmy się w kolumnie na Jasną Górę, na apel kończący pielgrzymkę. Po apelu wszystkie jednostki udały się na eucharystię pod Szczytem Jasnogórskim wspólnie z kombatantami Armii Krajowej, po której wracaliśmy do domu.