Obóz w Bielicach

Trzy tygodnie obozu niestety szybko minęły, jednak przeżycia, które tam doznaliśmy, nowe umiejętności i niezapomniane chwile pozostaną w nas na długo. W malowniczej dolinie rzeki Białej Lądeckiej w powiecie kłodzkim, druhny i druhowie zmagali się z różnymi zadaniami harcerskimi, zdobywali stopnie, uczestniczyli w zajęciach tematycznych. Życie obozowe toczyło się w kanwie Powstań Śląskich w dniach od 27 czerwca do 18 lipca 2017 roku. Harcerze – powstańcy śląscy, w swoich grupach działania walczyli o zajęcie kolejnych terenów na mapie Śląska z okresu powstań i przeprowadzili plebiscyt. Powstańczy trud harcerzy zakończył się wielką bitwą, w której były wykorzystane wozy bojowe wykonane przez nich. Wieczorami przy ogniskach słuchaliśmy historii powstańca śląskiego. Harcerki z naszej drużyny wraz z druhnami z Zawadzkiego odkrywały obyczaje, kuchnię i kulturę śląską. Na naszym podobozie rozbity namiot miały również harcerki z Raciborza. Nasze harcerki poznały tradycyjny obiad śląski i same go przygotowały, uczyły się historii Śląska i śpiewały pieśni śląskie. Kilka dni spędziliśmy poza obozem na wspólnej wędrówce, podczas której zwiedziliśmy Kłodzko, zdobyliśmy szczyt Szczelińca i wędrowaliśmy szlakami Sudetów wspinając się na Śnieżnik. Mimo kapryśnej pogody, obóz stał się dla nas niezapomnianą przygodą i na pewno będziemy go dobrze wspominać.